سازه LSF

قیمت هر متر مربع سازه lsf

سازه lsf از 3جزءاصلی شامل:
مقاطع متشكل از ورق های فولادی سرد نورد شده برای سازه LSF
صفحات تخته گچی به عنوان پوشش رویه درونی
لایه عایق حرارتی وصوتی

كاربرد سازه lsf درساختمان ها به عنوان یك سیستم سازه ای مستقل و اكثرا درانبوه سازی ساختمان های دوطبقه، دفاتر و ساختمان های تجاری كوچك، واحدهای صنعتی و سالن های ورزشی یك طبقه است. یك سیستم سازه ای باربر ثقلی است كه قابلیت تركیب شدن با سیستم سازه ای دیگر، مانند دیوارهای بتن مسلح سازه ای را دارد. در ساختمان های كوتاه بصورت سیستم سازه ای مختلط بكار می رود. استفاده از اشكال مختلف آن طبق آیین نامه مجاز بوده است.

مقاطع آن دارای ابعاد متنوع و محدوده تغییرات ضخامتی بین 2.5 تا 6/0 میلیمتر می باشند. اتصال  LSFبه شالوده به واسطه كلاف افقی با مقطع c، شكل می گیرد. اجزاء قائم به عنوان عضو باربر ستونی در بارهای ثقلی عمل می كند، برخی از این اعضا در دهانه مهاربندی جانبی سازه علاوه بر بار ثقلی، متحمل نیروهای ناشی از بار جانبی هم بوده كه تحت نام وادار(stud) در سیستم معرفی شده اند. سقف این سازه ها متشكل از تیرچه های فلزی سردنوردشده است. تیرها و تیرچه ها عمدتا دارای مقاطع با اشكال cوz می باشند. پوشش سقف با دال بتنی در صورت یكپارچگی لازم بین بتن و پروفیل فولادی تیرچه، می تواند به عنوان سقف مركب فلزی طراحی شود. LSF، بمنظور باربری جانبی سازه در امتداد اصلی متعامد، از دهانه های بار برجانبی استفاده می شود (Load Bearing Wall).

دهانه های باربر به 4روش ایجاد شده: سیستم دهانه های مهاربندی با اعضای قطری، سیستم دیوار برشی با ورق فولادی نازك، سیستم دیوار باربر با پوشش  OSBو سیستم دیوار برشی بتن مسلح؛ كه مهاربندی با اعضاء قطری برای ساختمان های تا 2طبقه مسكونی و سیستم باربر جانبی دیوار برشی بتن مسلح تا 4طبقه مسكونی مجاز است.

انتقال حرارتی كم، آن را برای استفاده دائم مانند: ساختمان های مسكونی با مشكلاتی روبرو می سازد ولی عملكردش برای استفاده های منقطع مناسب است. عملكرد صوتی دیوارها و سقف های ساخته شده درصورت رعایت تمهیدات پاسخ گوی انتظارات تعیین شده مقررات ملی ساختمان می باشد. مواد تشكیل دهنده LSF بار حریق ندارند و لیپروفیل های سرد نورد شده مقاومت كمی در برابر حریق دارند و بایستی بخوبی محافظت گردند، كه یكی از دلایل كاربرد گچ به عنوان پوشش داخلی رسیدن به این هدف است.
از عمده مزایای LSF كاهش جرم ساختمان، كاهش هزینه در مصالح، نیروی انسانی و زمان احداث پروژه هاست. بكارگیری این روش در ساختمان های 5 طبقه كشور بارعایت تمهیدات خاص مقدور می باشد.

 

جهت اطلاع از قیمت سازه lsf با ما تماس بگیرید : 09127391071

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *