سازه LSF

داستان تولد سازه های سبک قسمت سوم

داستان تولد سازه های سبک قسمت سوم

داستان تولد سازه های سبک قسمت سوم ، به بررسی کف ساختمان در سازه های سبک می پردازیم که شامل دو قسمت دیوارهای تر و دیوارهای خشک می باشد .

داستان تولد سازه های سبک قسمت سوم

بررسی دیوارهای تر

داستان تولد سازه های سبک قسمت سوم در این بخش به معایب دیوارهای تر می پردازیم که وزن بالا و در نتیجه نیاز به فونداسیون و سازه قوی وعدم مقاومت در برابر زلزله واحتمال ریزش و افزایش خسارت جانی و مالی و سرعت پایین ساخت و ساز و ضایعات و پرتی مصالح مورد استفاده و ایجاد آلودگی محیط با تولید گرد و خاک و داشتن عدم کنترل کیفیت مناسب مصالح متصل کننده در زمان ساخت و ضعف اتصالات .

بررسی دیوارهای خشک

در دیوارهای خشک ، امکان طراحی انعطاف پذیر، سبک بودن ، دوستدار محیط زیست از جهت تولید نکردن گرد و خاک ، سرعت در نصب اجزا ، مقرون به صرفه بودن به دلیل داشتن دوام و حمل ونقل آسان و ایمنی در برابر زلزله باز هم به دلیل سبکی سازه ها و نگهدارنده های مناسب آن .

سیاست های مختلف برای دیوارها ، کف ها ، در و پنجره ها و سقف ها در ساختمان سازی

پوشش دیوارها

در پوشش دیوارهای داخلی بعد از قرار دادن عایق صوتی و حرارتی در دیوار از پوشش پانل های گچی به ضخامت 15mm استفاده می شود .

در پوشش دیوارهای خارجی ، ابتدا از یک لایه تخته سه لایه استفاده می شود که روی آن کلیه نماهای درخواستی مشتری قابل اجرا می باشد .

پوشش سقف ها

سقف در این ساختمان ها با دو نوع شیبدار و تخت اعمال می شود .

در سقف های تخت در اولین مرحله بارگذاری  تخته سه لایه 15mm روی تیرآهن سقف انجام می شود و سپس ملات شیب بندی و لایه ایزوگام اجرا می شود .

در این مرحله بنابر کاربری سقف بنابر تردد آن می توان ملات شیب بندی و ایزوکام روی تخته را حذف کنیم .

در این نوع سقف ها از ورق های سینوسی روی تیرآهن سقف ها ، مش بندی و بتن ریزی به ضخامت 8cm

در سقف های شیب دار بعد از اجرای تخته سه لایه روی سازه و بکارگیری ساندویچ پانل ها و استفاده از ورق های فلزی و یا استفاده از سفال های رنکی بر روی سازه

پوشش کف ها

در پوشش کف طبقه همکف از یک دال بتنی به ضخامت 10cm و سپس اجرای سرامیک و کفپوش ها.

در کف طبقات ، بعد از نصب تیرهای طبقه شروع به نصب تخته سه لایه 15mm وگذاشتن کفپوش و سرامیک ونصب عایق های صوتی و حرارتی بین طبقات و استفاده از ورق های سینوسی روی تیرآهن سقف ها ، مش بندی و بتن ریزی به ضخامت 8cm

پوشش در و پنجره ها

در پوشش در و پنجره ها هیج محدودیتی وجود نداشته ومیتوان از upvc ، pvc ، آلومینیوم ، چوب با شیشه های دوجداره و تک جداره استفاده کرد .

درپایان این مفاله به بررسی سیستم اجرا ساختمانی سازه های سبک ازشرکت پناه گستران طاها که پیشرو در ارائه سازه های سبک ، سازه lsf ، ویلای پیش ساخته و بازسازی

ساختمان های قدیمی می باشد ما را همراهی کنید .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *