سازه LSF

تاریخچه و تغییرات خانه پیش ساخته از گذشته تا امروز

با مرور بر سیر تاریخی زندگی بشر در قبایل و عشایر ملل مختلف در میابیم که تاریخ آن به بیش از صدسال پیش بازمی گردد، انسانهای کوچ نشین با هدف برای ادامه ی حیات مداوما در جابه جایی بودند، عنوان اولین نمونه های پیش ساختگی را میتوان به سیاه چادرها نسبت داد، که با گذر زمان از آبادی های کوچک به شهرهای بزرگ تبدیل شد.

با شنیدن نام ساختمان پیش ساخته برخی ها به یاد شیوه های ساخت مسکن مهر و بنایی ظریف با مقاومت پایین می افتند که ممکن است درست یا غلط بوده باشد، در این مقاله به خصوصیات آن پرداخته خواهد شد.

فرایندی یکسان برای ساخت خانه پیش ساخته که دارای کیفیت مناسب و مقاومت بالا بوده ، در کارگاه یا کارخانه تولید می گردد.

بتن پیش ساخته به عنوان ابزار ساخت و ساز در کشورهای مختلف متفاوت میباشد، هر خدماتی که به صورت آماده در اختیار مشتری قرار می گیرد پیش ساخته گفته می شود.

این صنعت در سبب این است که خواننده ومشتری در زندگی امروزی خود بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشد.

خانه های پیش ساخته به چند صورت انجام میگیرد مانند: سازه های بتنی، سازه های فلزی، سازه های چوبی و… که هر کدام دارای مزیت ها و معایبی خاص می باشند و بنا به خواست و احتیاج متقاضی ساخته و امکانات رفاهی را تامین می کند.

به طور مثال: برای ساخت یک ویلا ابتدا ساختمان را دقیق طراحی میکنیم، در نظر گرفتن ابعاد استاندارد که به آسانی قابل نصب باشند، تامین و کنترل کیفیت بهتر، نظارت کافی و راحتی در نصب، مصالحی که در ساخت سازه مورد استفاده قرار میگیرد، هزینه ی حمل ونقل مصالح و سازه، احتساب زمان تحویل سازه به متقاضی و در نهایت برآورد قیمتی معقول برای سازنده و متقاضی با رعایت تمامی اصول و مقاومت سازه های صنعتی را در نظر میگیریم.

مصالح سازه های پیش ساخته 2 خصیصه مشترک دارند:

1: قابلیت اتصال سریع

2: قابلیت انفصال سریع

به طور کلی امروزه از سازه های پیش ساخته به دلیل سرعت ، دقت در کار ، نظارت کافی ، سرعت عمل آوری ، استفاده ی بیشتری میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *