سازه LSF

مفاهیم پایه سازه lsf قسمت اول

مفاهیم پایه سازه lsf قسمت اول

مفاهیم پایه سازه lsf قسمت اول ، در صنعت ساختمان سازی فولاد به طور گسترده در ساختمان و سازه های چند کاربرده استفاده می شود . با این حال در مناطق مختلفی از جهان هنوز استفاده از چوب وآجر و بتن مورد استفاده قرار می گیرد .

در طول سالیان اخیر استفاده  از سازه های سبک فولادی استفاده زیادی در کشورهای اروپایی و امریکا و استرالیا و نیوزلند رواج بسیاری پیدا کرده است .

تولید این سازه های فولادی سبک و اقتصادی در یک پروسه شکل دهی سرد بدون دخالت حرارت شکل می دهند . این روش تولید به تولید کنندگان فولاد این اجازه را میدهد که ورق های فولادی سبک با خصوصیات مکانیکی بالا تولید کنند .

مفاهیم پایه سازه lsf قسمت اول

رویه این ورق ها توسط آلیاژی بنام زینک باید پوشانده شود که این امر باعث می شود که فولاد در مقابل عوامل خورنده توسط محیط حفظ شود . که این پروسه خود منجر به برپایی ساختمانی منسجم ، قابل انعطاف ، مقاوم و پایدار و بالا بردن سرعت بیشتر در ساخت و ساز بطوریکه باعث کاهش هزینه ها می شود .

انتخاب این قاب های فولادی سبک یک انتخاب ایده آل برای ساختمان سازی می باشد که نگرانی های مربوط به تخریب محیط زیست و جنگل ها کاسته و نسبت به سازه های بتن مسلح داری فواید ومزایای بسیاری می باشد .

فواید سازه های lsf

قابلیت ساخت

استفاده از این سازه های سبک پیش ساخته باعث فضای کارگاهی و بهبود کیفیت سازه و کاستن ضایعات مصالح می باشد .

سرعت

دوره ساخت و ساز این سازه ها بسیار کمتر از دیگر سیستم های رایج مربوطه می باشد .

مقاومت

یکی از بالاترین نسبت های قدرت به وزن در فولاد در مصالح ساختمانی می باشد که باعث صرفه جویی در فنداسیون می شود .

حمل و نقل

سبکی این سازه ها باعث سهولت در امر حمل و نقل این سازه ها می باشد .

ایمنی

یکی دیگراز مزایای فولاد قابلیت ضد حریق بودن آن در مواجهه با حوادثی نظیر آتش سوزی و طوفان و زلزله مقاومت می کند . با بستگی به نوع طراحی می تواند در مقابل زلزله های بزرگ و طوفان های سهمگین مقاومت کند .

امروزه با توجه به زلزله های ویرانگر در نقاط مختلف جهان توجه به مفهوم سازه سبک بیشتر شده است ، بگونه ای که هرچه ساختمان ها سبک تر باشند و در آنها از مصالح کم وزن استفاده شود تلفات ناشی از زلزله کمتر است . سیستم سقف در ساختمان هایی که در ایران با سازه سبک طراحی شده اند به شکلی است که در این سیستم ها به جای تیرچه بتونی از تیرهای فولادی یا به عبارت دیگر تیرهای خرپایی استفاده می شود و بجای بلوک های سفالی از بلوک های گچی استفاده می شود .

سازه سبک عایقی مناسب برای صدا و حرارت میباشد و سرعت بالایی در نصب دارد و حمل و نقل آن راحت است .

 

ادامه مقاله را در قسمت بعدی دنبال کنید …

شرکت پناه گستران طاها پیشرو در زمینه سازه های سبک و سازه lsf و ویلای پیش ساخته با برخورداری از پرسنل و کارشناسان مجرب آماده مشاوره و راهنمایی شما مشتریان عزیز می باشد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *